martes, 22 de enero de 2013

O SALNÉS SE DESANGRA....


No ano 2.011 – último ano do que dispoñemos de datos pechados- o sector da conserva facturou 2.400 millóns de euros, o que supuxo un incremento do 5% de valor de producción sobre o ano anterior .
Das 147 empresas operativas en España, 65 están localizadas en Galicia proporcionando emprego a 11.950 persoas e representando o 6,5% do emprego industrial de Galicia, do que o 79% é emprego feminino e o 72% empleo fixo .
Todos estos datos POSITIVOS realzan a gran importancia do sector conserveiro na economía galega, onde supón nin máis nin menos que o 3% do PIB. E é neste sector estratéxico de Galicia, onde a falla de política económica do PP e dos seus máximos representantes na Xunta de Galicia e na Deputación de Pontevedra, o Sr. Feijoo e o Sr. Louzán, están a permitir que se afunda por falla de apoio.
No Salnés non podemos permitirnos a deslocalización das conserveiras como os casos actuais de Alfageme e Conservas Pita (CUCA), de arraigo centenario na nosa estructura social e económica, pola inacción das administracións públicas e pola deixadez de funcións dos seus responsables. Señores: actuen XA. Non ten lóxica ningunha que un sector que incrementa nun 5% o seu valor de producción, este plantexando deslocalizar as súas factorías.
O Salnés desángrase. A finais do 2.008 rexistraba case que 8.900 parados e a finais do 2.012 rexistraba 13.835. Un incremento de case que 5.000 persoas.
A suba do paro no mes de decembro de 2.012 na comarca do salnés, representou o segundo maior incremento do paro en Galicia, sendo na actualidade o número de parados do Salnés máis que os da Comarca de Pontevedra.
E ese é o balance das políticas- ou da falla das mesmas- do Sr. Feijoo, do Sr. Louzán e do PP na nosa comarca. A ano pechado as contas da Deputación de Pontevedra reflexaban case que 30 millóns de euros de déficit ( de derroche do Sr. Louzán, de vivir por riba das súas posibilidades). ¿ A onde foi ese diñeiro Sr. Louzán? Xa que esa sería unha cantidade máis que importante para apoiar os nosos sectores e xerar riqueza na nosa, na súa comarca.
Sr. Louzán: política económica non é “colocar” na Deputación e nos entes dependentes as persoas que se presentan nas listas do PP nas distintas eleccións, senon que é apoiar os sectores ( primario, secundario e terciario) da nosa comarca. A súa política só levou a incrementar o paro e a desestructuralización da comarca -, os resultados estan a vista. Por elo debemos pelexar para que o SALNÉS NON SE DESANGRE . NON O PODEMOS PERMITIR.



Asdo.: José Manuel Vázquez Vázquez

EL BANCO DEL PUEBLO: El Ayuntamiento de A Illa de Arousa, sin agobios económicos, crea una caja de financiación para dar crédito público sin interés a empresas locales


El alcalde de A Illa (centro) expone el proyecto a empresarios locales / Mónica Vila
La falta de crédito bancario que asfixia económicamente a muchos sectores productivos será, a partir de ahora, un problema más llevadero en A Illa de Arousa, principalmente para aquellos empresarios vinculados al mar. El Ayuntamiento ha deciddoó crear una caja de financiación local y habilitar un fondo de crédito a partir de 125.000 euros con cargo a los presupuestos municipales de este año. La idea es dotar de liquidez a sectores estratégicos del pueblo a través de un instrumento que se inspira en el movimiento social que promovió el nacimiento de las cooperativas a finales del siglo XIX, unas entidades que han demostrado ser muy resistentes ante situaciones de crisis económica. La cooperativa de crédito en A Illa funcionará como una especie de caja rural en la que todos los sectores se verán implicados en la toma de decisiones, creando sinergias para que el dinero circule en todo el engranaje económico del municipio.
 Economista de profesión, alcalde y concejal de Hacienda desde hace ocho años, el socialista Manuel Vázquez decidió aportar su grano de arena a medida que las quejas de los empresarios iban creciendo desde el inicio de la crisis. La situación más dramática la plantearon las asociaciones de mejilloneros, que están tardando entre ocho y diez meses en cobrar lo que facturan. En torno al sector extractivo viven la mayor parte de los habitantes de A Illa, 4.981 vecinos, según el último censo. “Mucha gente lo está pasando mal por falta de liquidez y yo no tengo la estructura para llegar a las familias, pero los empresarios sí”, afirma el alcalde.
Vázquez está convencido de que la idea funcionará en pocos meses y se notará en el comercio local, lo que impedirá que muchos que se plantean ahora cerrar no lo hagan. Si todo el papeleo burocrático se resuelve con rapidez, el alcalde confía en que el crédito a medio y largo plazo comience a fluir a partir de febrero y a intereses base de cero euros. “Aquí no hay usura porque no somos un banco y este será un instrumento democrático en el que cada persona tendrá un voto”, apunta el regidor.
El equipo de gobierno isleño ha contado con los informes favorables del secretario y del interventor para desarrollar esta iniciativa, entre otras cosas porque no tiene déficit ni plan de ajuste que le limite económicamente. Un caso atípico en medio del escenario de quiebra que padecen la mayoría de las administraciones locales, lo que le ha permitido al gobierno isleño incrementar en 60.000 euros más su presupuesto para este año que se acaba de aprobar y que es 2,6 millones. Saneado, con un remanente positivo y con los pagos a proveedores al día, A Illa de Arousa ha cubierto prácticamente su cuadro de inversiones en obras de infraestructura por lo que puede permitirse este plan alternativo para ayudar a las economías domesticas, al menos en este ejercicio, y centrarse en otros asuntos también sociales como el Plan de Emprego. “Si unos reciben, los otros también, porque esto es un circuito que se abre en beneficio de todos”, asegura el alcalde.
Las asociaciones de empresarios y autónomos y organizaciones de productores han acogido con entusiasmo la iniciativa y lamentan que otras administraciones no puedan hacer lo mismo para evitar que la falta de crédito obligue a firmas solventes a cerrar sus puertas. Una de las más afectadas, la OPP-20 (Organización de Productores de Mariscos y Cultivos Mariños) de A Illa, ha estado al borde del colapso.
El pasado viernes se celebró la primera reunión entre ayuntamiento y todos los colectivos empresariales para dar un primer paso en la constitución de la cooperativa de crédito, que comenzará a operar en cuanto entren en vigor los nuevos presupuestos. Pero antes, habrá que analizar caso por caso las demandas que hay sobre la mesa y las peculiaridades de cada negocio para canalizar las ayudas y sentar las bases de funcionamiento y gestión del nuevo organismo. La caja de financiación local cuenta con el apoyo del BNG, pero no así del PP. Su portavoz, Juan José González, contradice al alcalde y cree que el Ayuntamiento "se está metiendo en un jardín que a ver cómo acaba, porque el dinero de todos los contribuyentes irá a parar más a un sector en concreto que a todos los vecinos”.

jueves, 10 de enero de 2013

A IGNORANCIA É ATREVIDA



Contestarlle o atrevemento da Sra. Paula Suárez- concejala PP- que antes de firmar unha nota hai que saber do que se escribre, porque cando un ou unha ostenta un cargo público e quere dar leccións o primeiro que ten que facer é informarse para saber do que se fala, por elo decirlle que a lei reguladora das bases de réxime local que é onde se recollen as materias sobre as que os municipios teñen competencia, concellos como o noso non esta obligado a ter policía local, e nembargantes TENA, aumentando en dous auxiliares no verán, e sempre co único esforzo das arcas municipais, xa que en base a non ter esa obriga competencial os distintos governos do PP non nos dan ningún tipo de axudas para a dotación e mantemento da policía local. Agora se todo o mundo respetara as normas e aparcara ben e houbese aceras sra. concelleira faría falla menos policia. Entón sr. Paula si acepta un consello a IGNORANCIA É ATREVIDA.
Decirlle tamén, que este grupo de governo nunca lle faltou o respeto nin a garda civil nin o ministerio do interior, todo o contrario sempre colaboramos con eles. Quen lle ten que pedir perdón son vostedes polos recortes que lle s estan impoñendo que non teñen nin para material, e como exemplo un caso que ocurreu no termo municipal onde a unha veciña victima dun roubo cando chamou por telefono para solicitar a súa presencia éstos lle dixeron que o redactara nun folio e si facia o favor de achegarllo porque eles nese intres non tiña medio posible para desplazarse A Illa de Arousa, Sr. Paula Suaréz caso real acurrido en A Illa de Arousa no ano 2.012.
Sobre a Convocaria da Xunta local de Seguridade informarlle que o actual subdelegado do goberno dixome que a correspondente A Illa de Arousa non estaba constituida, quen escribe dixolle que defeito eu mesmo mantivera xuntanzas da mesma cos seus predecesores – Srs. Alejandro Mon, e Delfín Fernández-. Por non alimentar a polémica miramos no archivo do concello e enviamolle copia do acordo da constitucion da Xunta Local de Seguridade do Municipio de A Illa de Arousa o 29 de outubro de 1997 firmado polos srs. Don Alejandro Mon e don Juan Manuel Dios Oubiña.
En canto a productividade dos funcionarios decirlle que non todos somos “ Barrigas agradecidas”. Nos non entramos en política para que nos enchufen na Deputación ( esclavos do século XXI),encima cos cartos de todos e como ben decía o sindicato Comisións obreiras esta semana”...os plans de empleo da Deputación de Pontevedra fomentan o clientelismo político a base de explotar as necesidades das familias...” hai que ser INDIGNOS. Mire non todos somos iguais o seu xefe local, o sr. Juan José González Vázquez hoube meses deste ano quu el cobrou e os seus traballadores ( os Bombeiros) non cobraron aqueles meses, aquí no concello é o revés, porque eu creo no traballo en equipo por riba de todo, e non no beneficio propio. Srs. do PP iso nunco o farei, simplemente por convicción, respeto e dignidade.
Faltarlle o ministerio do interior e a garda civil os seus compañeiros e compañeiras. A sr. Zoila Paz que dixo aquello de “... ós do PSOE se os atopades dádelles unhas hostias ou mellor pegádelles uns tiros...”. Si eso o publicáramos outros nas redes sociais o ministerio do interior teríanos inhabilitados ou acusado de apoloxía do terrorísmo; e o Sr. Louzán, presidente do PP en Pontevedra non só non tomou medidas senon que mantén a esta concelleira como persoal de confianza. VIVA A DEMOCRACIA.
Faltarlle o repeto ó ministerio do interior e os corpos e forzas de seguridade do estado en xeral, e a de lavacolla en particular, e a toda a sociedade o seu compañeiro, que o colleron e imputaron por tráfico ilegal de tabaco o igual que por outras débedas que ten coa administración, que si as cumplise o mellor non habría que facer tantos recortes, só hai que bucear no Boletín Oficial da Provincia, e o Sr. Louźan presidente do PP provincial tampouco fixo nada. Este é en resumo a grupo do PP na corporación de A Illa de Arousa e o Sr. Louzán o responsable de que sigan na mesma, e de mantelos eso sí cos cartos de todos.
Por todo isto e moito máis vostedes non só lle tiñan que pedir perdón os corpos e forzas de seguridade do estado senon a toda a sociedade e en particular os veciños e veciñas de a Illa de Arousa e a toda a comarca porque nunca tantos roubos e inseguridade ciudada como agora que governa o PP, pero como dixo o voso gran jefe o Sr. Rajoy, e que nos estamos en total desacordo,”...El que quiera seguridad que se la pague...” Por todo iso Sr.Paula Suárez a IGNORANCIA É ATREVIDA”.

Economía El Concello de A Illa crea una especie de caja rural para ayudar a sus empresas


La iniciativa está encaminada a garantizar liquidez a la cofradía y a las asociaciones de mejilloneros del municipio ( 05 de enero de 2013)

El mar es un sostén económico casi exclusivo para el municipio de A Illa de Arousa. Cada vez que hay un problema en la pesca o el marisqueo, la localidad insular se resiente como ninguna. Por este motivo, y con un panorama económico difícil como el actual, el Concello ha pensado que una buena forma de ayudar a sus vecinos es apoyar a las entidades que funcionan como arterias de la economía local. Con el fin de aliviar la situación de la cofradía de pescadores, de las asociaciones de mejilloneros, y también de la asociación de empresarios, el Ayuntamiento isleño ha incluido en los presupuestos de este año la creación de una caja de financiación local.
Este instrumento, que inicialmente estará dotado con 125.000 euros, tiene la función de mejorar la liquidez y la afluencia de crédito a las organizaciones económicas y empresas con razón social y fiscal en A Illa. El principio de que la unión hace la fuerza es la base de esta idea que pretende aunar a todas las entidades de la localidad en un organismo que operaría como una cooperativa de crédito a través de la cual podrían conseguirse préstamos a medio y largo plazo de forma más fácil y a un menor interés. El alcalde de A Illa, el socialista Manuel Vázquez, lo explica de forma gráfica: cuanta más fuerza, más facilidades para conseguir crédito, como se demuestra con las ventajas que ciertos gremios profesionales tienen a la hora de conseguir condiciones más favorables en sus negociaciones con las entidades financieras.
Este fondo de financiación, que funcionaría de forma muy similar a una caja rural, permitiría dar un respiro a las agrupaciones económicas del municipio, que tienen dificultades para realizar los pagos a sus asociados -la cofradía, de hecho, está estudiando poner en marcha un ERE-. De este modo, los beneficios de esta iniciativa llegarían también a los hogares de la localidad.
Posibilidad de aumentar
La puesta en marcha de esta medida se ha incluido en los presupuestos que se debatirán la próxima semana. La partida prevista inicialmente es de 125.000 euros, pero no se descarta aumentar esa cantidad en caso de que sea necesario.
Una vez que se apruebe la creación de esta caja, los responsables municipales mantendrán reuniones con los colectivos implicados con el fin de diseñar sus bases. De todos modos, la idea es que este organismo pueda comenzar a funcionar cuanto antes para que la economía del municipio pueda empezar a sentir sus efectos.
La intención del gobierno local isleño es que otras Administraciones se sumen y apoyen económicamente esta iniciativa. Por el momento piensa en la Consellería de Facenda y en la Diputación de Pontevedra. A sus responsables se dirigirá para pedir esa colaboración en cuanto el pleno dé su visto bueno al presupuesto.